Motivation

Hej sötungar!!

Jag är helt lyrisk idag. Ni som följer bloggen vet ju att mitt humör stiger och sjunker brutalt ifrån dag till dag och idag är en sådan dag då humöret är på topp. Det var det egentligen inte imorse kan jag säga, men efter en grym föreläsning då jag verkligen förstod det allra mesta känner jag mig grymt taggad.
Egentligen är det väl fel att säga, men ganska ofta hänger jag inte med på föreläsningarna, inte att jag inte försöker utan att jag tänker att det mesta är rätt svårt. Framförallt i dessa två kurser som vi läser just nu. Hittills har jag alltid förstått i slutändan, men det krävs liksom någonting som liksom ska "lossna". Alla bitar ska falla på plats. Och det var väl ungefär det som hände idag. Skönt.

Det är väldigt psykiskt påfrestande att inte förstå allt som sägs och jag är en sådan person som lätt tapppar motivationen. När jag inte förstår allt så kopplar jag bort det, problem finns inte i min värld. Man skulle kunna säga att jag inte har haft ett enda problem i hela mitt liv, (förutom kärleksproblem för det är mitt liv kantat av och nästintill utformat efter) trots att jag har gått igenom flera mindre kriser både ekonomiskt, med skola och i privatlivet. De problemen har aldrig funnits för mig. När det blir jobbigt kopplar jag bort det, skulle jag ha dåligt med pengar, ja då struntar jag i det och fortsätter spendera och tills slut blir jag pank och då blir jag deprimerad i en vecka eller två tills kontot fylls på på nytt.
När jag bråkar med en vän så struntar jag i det och blir helt känslokall tills jag helt enkelt känner att det är dags att ta upp kontakten igen. Om den dagen nu kommer. Oftast gör den inte det om inte vännen ifråga känner ett behov att be om ursäkt.
Sådana problem lägger jag inte energi på, sådana där problem som jag faktiskt kan förändra. De orkar jag inte med. Det är en väldigt stor nackdel för mig, men jag har lärt mig att det är så jag fungerar - åtminstone för tillfället. Jag har ju ändrat mig väldigt mycket de senaste fem-sex åren så vem säger att jag inte kommer att kunna förändras igen?
På kursinformationen står det "med reservation för ändringar", det gör det på mitt liv också. Jag pendlar i humöret, jag är världens bästa tjej och samtidigt världens jobbigaste. Mina nära vänner har fått lära sig att stå ut med det. Och det älskar jag dem för.


Jag hämtade ut min tenta från förra kursen Organisation och vetenskapsteori idag, jag hade 2,5 poäng. Eller alltså, ett G, ett G- och ett U+ men vi säger ungefär 2,5 rätt liksom. Jag blev faktiskt så glad att tårarna började rinna. Eftersom jag failade så himla hårt på marknadsföringen och inte fick ett enda rätt på hela tentan. Kompisarna i skolan och på Facebook skrattade åt mig för att jag blev så glad, men det gör inte så mycket. Jag är så himla stolt över mig själv att jag har kommit ett steg på vägen. Det är sånt här som ger mig motivation. Att klara delmål. Som delmål hade det naturligtvis varit bättre att sätta att klara tentan, men.. aaa. Jag klarade en del utav den. När jag sett tentor ifrån tidigare år så har jag bara svimmat typ, tänkt att jag kommer inte klara någonting, jag kommer aldrig att få ett enda rätt. Och så kom svaret på marknadsföringstentan och knäckte mig totalt - inga rätt. Precis som jag var rädd för.
Nu är jag taggad till tusen, jag vet att jag kan fixa det här. Det gäller bara att plugga ordentligt!

Så nu ska jag slänga i mig den här godaste salladen; grönsallad, majs (en hel burk för jag ääälskar majs), rödlök, en grillad kycklingfilé och kall currysås. Till detta en kopp te som doftar sommar. Nu ska jag plugga ihjäl mig! <3
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säg hej till blondinbella du värkar lika dryg som hon

2010-12-08 @ 14:15:19
Postat av: Anonym

du verkar stolt över att vara en jobbig tjej som du skriver. ser du det som positivt att vara jobbig? kul att du hittat motivationen men hur länge varar den?

2010-12-08 @ 14:17:32
Postat av: B2 (Inte 3s)

Du är så fin gumman :-) vet du vad det bästa med dig är? du skiter fullständigt i vad andra skall säga, du gör helt enkelt de du känner för och du säger exat det du känner. Därför tror jag att du kommer att komma långt i livet gumman :) Lova dig själv bara att ha kvar motivationen! Alla vi har olika mål att sträva efter, och du blev glad trots att du inte fick godkänn men att du gjorde mycket bättre än de förra provet och de är skit bra att du är stolt, var glad över det! För är du glad då får du mer motivation och nästa gång fixar du det! <3

2010-12-08 @ 17:26:34
URL: http://josefineborg.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej! Kul att du tittade in på min blogg! :O)

2010-12-08 @ 19:18:13
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0