Dag 3. Mina föräldrar.

Mina föräldrar är de bästa föräldrarna som finns. Det är en väldigt bra förklaring faktiskt. Under hela min uppväxt har dom stöttat och hjälpt mig i allt nyttigt jag gjort, fått mig att känna mig trygg och älskad varje sekund.
Naturligtvis har vi haft våra gräl, men faktiskt aldrig något större. Jag har fått tillsägelser när jag gjort något fel, jag har fått beröm då jag gjort något bra och jag har fått uppmuntran och tröst då jag varit ledsen. Jag känner en sådan otrolig tacksamhet till mina föräldrar som finns där för mig dygnet runt varje dag trots att jag inte alls är lika snäll mot dem som jag borde. Kanske är det en förälders uppgift att varje dag ge sina barn villkorslös kärlek och något som man borde se som en självklarhet, men jag vet föräldrar som faktiskt inte alls uppfyller de kravet. Men mina föräldrar har verkligen lyckats. När jag blir "stor" och mamma ska jag bli som dom. Helst en blandning naturligtvis, mammas som är så genomsnäll och ställer upp i alla väder, tröstar och stöttar. Pappas styrka att "alltid" göra rätt, hans humor och moral.

Jag hoppas att ni läser det här, för jag är alldeles för dålig på att uppskatta er. Det är så lätt att ta ut all ilska på er. Kanske just för att jag kan, för att ni älskar mig ändå. Men ni ska veta att jag älskar er över allt annat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert.

2010-12-02 @ 16:46:53

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0