Avund

Jag har pluggat och halvsovit hela dagen, väntar på att solen ska komma till balkongen vid två så jag kan sätta mig ute och sola och läsa marknadsföring.
Nu sitter jag och drömmer mig bort, jag vill köpa en ny garderob. Jag vill ha pengar. Jag vill lägga fokus på att inreda lägenheten ännu mer, tapetsera om. Bränna pengar, det är de största suget just nu.
Jag vet att jag inte kommer att ha råd att köpa någonting förrän jag slutat skolan, det spelar ingen roll hur mycket jag jobbar i sommar, skulder och räkningar suger upp alla mina kostnader.
Men drömma kan man göra:
Och så denna drömkropp för att matcha sina kläder. Tänk om man var lite latino, lite exotisk skönhet. Gud, vad vackert.
Tänk att se ut som Jennifer Lopez. Jag hade inte sagt nej. Igårkväll tittade jag på en film hon var med i och kan inte släppa hennes skönhet. Så himla vacker.
Jag är avundsjuk. Jag vill också vara rik och mörk.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0