Blåbärsgrottor

Jag har tagit mig i kragen och slängt ihop lite hallongrottor - fast med blåbär så det blev blåbärsgrottor! Just nu står de och svalnar så om en halvtimma ungefär ska jag sätta mig framför tvn med ett glas mjölk och ett par kakor.
När  jag lagar mat eller bakar (vilket är ganska sällan) så brukar jag googla mina recept istället för att använda mig av kokböcker och grejer. Så himla käckt att kunna använda sig av nätet, det är ju bara att flytta ut datorn i köket, sätta på bästa låtarna på Spotify och sedan sätta igång med baket!
Receptet jag använde mig av idag kom från recepten.se och löd så här:
200 g smör (jag tog margarin för det var det jag hade hemma)
0,75 dl strösocker
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4,5 dl mjöl
Sedan skulle man även mäta ut 0,75 dl hallonsylt, men jag struntade i att mäta och öste bara i lagom med sylt - jag tog som sagt blåbärssylt - i varje degklump. ;)
Såå, snart är det dags för provsmak! Wohoo!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0