Hemmalagad middag

Den här dagen känns verkligen bra, det känns som om jag har fått gjort jättemycket även om jag sov bort hela morgonen.
Svante åkte hem för ett par timmar sedan så jag har tagit en lång dusch, pratat med min syster i telefon och... bakat hamburgerbröd! Haha!
Jag hade pannbiffar i kylen som jag gjorde för någon dag sen och tänkte att macaroner till det blir så tråkigt. Jag orkade inte kila ut för att köpa bröd till hamburgare, för så pigg känner jag mig inte än, så jag bakade några själv. Jag hittade ett recept på nätet med sesamfrön som lät gott och hade fått bra recensioner så det valde jag, dock ändrade jag om lite, som jag alltid gör och använde mig av solrosfrön istället och toppade även brödet med rostad lök på också. Supergott! Brödet tog nästan två timmar att baka, men det var över 1,5 timmars jäsning så det gjorde inte så mycket. Jag hann med lite plugg under tiden.
Sjukt goda burgare, Jag gjorde tre stycken för dom var så himla små - trodde jag - jag fick i mig en och en halv. Haha
Jag gjorde egen sallad till också, av vitkol. Blev som pizzasallad, men jag får nog träna lite på det, för det var inte direkt den godaste jag ätit...
Så, här har ni min myskväll. Sveriges mästerkock som är ett av mina favvoprogram - älskar Adam, skrattar så fort jag ser honom. Jag kände mig lite som en mästerkock idag förresten, spenderat hela dagen med att baka typ. Eller hemmafru blir det väl egentligen då, iochmed att jag städade också.
Iallafall, bra dag! Nu ska jag ta mig en kaka och en kopp te - det får bli dubbla ben- och magövningar ikväll! ;)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0