Tragisk

Så, denna otroliga dag av lycka. Löning. Jippie. Det är tragiskt att vara jag vid löning. Det är tragiskt att vara jag, ekonomiskt sätt, alla dagar men framförallt vid löning. Jag har betalat räkningar, det är därför jag är så trasig just nu. Jag har 700 kronor kvar den här månaden. Sju fucking hundra kronor. Det finns inget som bryter ner en människa mer än pengarproblem, tror jag. Om jag ska klara mig till nästa löning så ska jag leva på tjugo kronor om dagen. 20. Jag vet inte hur jag ska lösa den här månaden också. Snart säljer jag lägenheten, skiter i allt och går under jorden. Så tragisk jag blir av pengar. Eller brist på dem.

Jag kommer att överleva och det är inte så farligt med mig som det framstår just nu. Jag är bara deppig liksom. Mat har jag, jag handlade idag. Det gör jag alltid innan jag betalar räkningarna för jag vet att efter räkningarna så finns det så lite kvar och då kommer jag inte vilja lägga dem på mat. Så jag köpte köttfärs, potatisklyftor, mackor, mjölk och yogurt för fyrahundrade kronor och det är maten jag ska leva på nu då i fyra veckor.
Löning borde ställas in, det gör mig bara deppig.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0