Sköna söndag

Det känns som om veckorna går så himla fort. Speciellt när jag bloggar så märker jag verkligen hur fort det går. När jag skriver rubriken, vilket jag oftast gör sist, men idag gjorde först just pga att jag inte har något vettigt att skriva om och därför inte döper inlägget till något speciellt. Det kan ni tänka på när ni läser här, om inlägget heter någonting med veckodag så är inlägget i princip onödigt. Så även detta gång.

Jag är iallafall klar med hemtentan nu, men lite hjälp av Svante, lite mer hjälp av Elvir och - såklart - ett stort tack till mig själv så hoppas jag på att det här ska gå vägen. ;) Tänk om jag faktiskt skulle klara en kurs, det hade ju varit rätt sjukt...

Nu till lite uppdatering av vad jag har gjort de senaste dagarna. Fredagen spenderades som ni vet hemma hos Elvir, jag var inte hemma förrän närmare halv tre på natten och då var jag klar med tre av fem frågor. När jag vaknade igår morse kände jag mig allt annat än motiverad till att plugga så jag sket faktiskt i det, jag vet att när jag väl sätter mig och tar tag i sakerna så går det faktiskt ganska snabbt men jag kände inte för det igår utan istället så pratade jag med fina Malin i telefon i nästan två timmar. Vi har lite liknande problem, hon och jag. Fast hennes är värre såklart, men det var skönt att få prata med någon som förstår och går igenom samma sak för tillfället.. I veckan så ska hon antagligen komma upp och så ska vi ha en gråta ut kväll. ;) Tjejkvällar är de bästa! Haha!
Efter att jag pratat med Malin igår bestämde jag mig för att jobba på tentafesten, trots att jag inte var klar med arbetet. Jag hade lovat mig själv att göra färdigt det innan jag fick hitta på något alls, men som ni kanske vet - min diciplin är inte att leka med. Aja, grymt kul var det att jobba iallafall. Sjukt roligt att se alla totalt onyktra människor och veta att så skulle jag aaaaldrig bete mig när jag är full. Nää, eller hur! ;) Efter festen och städningen åkte jag och Svante hem för att ha efterfest, det blev ett par glas men iochmed att klockan närmade sig sex på morgonen och vi hade jobbat 18-04, så var vi rätt schletna. "Vi kan ha värsta deeptalket", sa Svante, när vi fyllde på våra glas. "Ja!!", jublade jag. Alla som någon gång har träffat mig vet väl att deeptalk är det jag gör bäst... ;)  Fem minuter senare sov jag på soffan.
Jag vaknade upp av ett sms vid tolvtiden. "Sugen på att bakisligga?" stod det. Äuhm, nej tack, svarade jag. Det var antagligen ett felsms.. lite roligt sånt. Jag somnade iallafall om, vaknade vid ett och vid tvåtiden satte jag igång med tentapluggandet som jag skickade in vid fem. ÅÅÅH, vad skönt att det är över! Helt otroligt! Nu hoppas vi bara på det bästa!

Om en liten stund ska jag och Svante ta bussen - jaa, det är sant, vi ska åka buss - hem till Björn för en pokerkväll. Shit, vad grymt! Jag kommer typ bli miljonär ikväll. ;) Hemma hos Björn ska vi även möta upp Josefine, min lilla snutta! Oj, vad jag saknade henne igår! Helt sinnes!
Lite roligt när folk kommer fram och frågar vart min bättre hälft är. Hmm..

Nu ska jag fixa iordning mig, ta ett glas vin till och tagga som tusan för pokerkvällen som kommer bli awesome!
PUSS

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0