Att vända världen rätt

Förut trodde jag att jag skulle säcka ihop totalt och ha en riktig psykbrytskväll, men nu har det ordnat upp sig. Ibland känns det bara så fruktansvärt hopplöst att inte kunna göra vad man känner för.

För att vända min dåliga dag gick jag och la mig en timma och bestämde mig för att vakna på rätt sida, helt enkelt. Det är faktiskt något jag lärt mig; att sova bort mina bekymmer och deprimerade stunder. Och för mig funkar det.

Nu har jag slagit mig ner i soffan med en bok och väntar på att klockan ska bli halv åtta, för då ska jag laga en god middag åt mig själv så att den är klar lagom till Gladiatorerna. Jag vet att det låter tragiskt att sitta hemma ensam en lördagkväll, men just nu har jag inga problem med det. Jag har ju tusen andra alternativ egentligen, men det är faktiskt ganska skönt vara ensam. Speciellt när det är så mycket som händer de närmaste veckorna.

Jag klädde "upp" mig lite när jag stack till affären, bara man känner sig snygg blir livet lite lättare, tycker jag. Hemskt va? Haha! Blev en svart, stickad tröja och vita leggins. Även om jag bara ska vara hemma ikväll så känns det lite roligare att känna sig fräsch, att vagga runt i OnePiecen hela dagarna är som gjort för att bli deprimerad.
Brukar aldrig ha vita leggins annars, men det passade bra när jag ändå skulle ge mig ut i snökaoset, tyckte jag. ;)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0