Dags att bli smal!

Klockan halv åtta stack jag ut på power walk i regnet, blev bara en kort prommis genom stan och jag var hemma strax innan halv nio och då hade jag handlat och hämtat ut min fantastiska bok, skriven av Katrin Zytomierska. Klockan nio började jag läsa och nu är jag klar.

Vad jag tycker om boken? Katrin skriver extremt dåligt, precis som hon gör i bloggen. Hon svamlar och upprepar sig och vet inte riktigt de där med att byta rad eller stycke. I övrigt är hon fantastisk. Elak och vidrig. Hon inleder boken med kapitlet "överflödigt fläsk är vidrigt". Hennes språk är så grovt att jag fick censurera mig då jag berättade om den för mamma.
Katrin lyckas kombinera både den "snälla sidan" (hon är inte lika hård genom hela boken och dömer inte alls ett litet snedsteg utan ser det som helt naturligt) och den "elaka sidan" på ett fascinerade sätt. Hon motiverar mig, både till träning och LCHF. Sedan är hennes sätt att uttrycka sitt nästintill hat mot feta människor ett kapitel för sig, men det visste man ju också innan.

Träningsdelen är liten - men det är ju faktiskt inte en bok om träning heller. Hon har med några övningar att göra hemma och rekommenderar (läs: beordrar) fyra PW på 50 min i veckan. Sedan göra om dem till JT (joggingtur) och till slut löprundor.
LCHFdelen är, iallafall för mig som nybörjare, fantastiskt inspirerande. De sista 50 sidorna är recept som verkar både goda och enkla. Dessutom några sidor med bakverk och förrätter/snittar.

Om man vill fortsätta vara de där feta fettot som är för lat för att ta tag i sin kropp? Nej. Om man blir peppad till att banta/byta livsstil till LCHF? Ja. När jag ska börja på LCHF? På måndag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hmm..undrar om jag borde köpa hennes bok..Är texten dåligt skriven? Jag kunde ha korrekturläst den billigt..höh höh. anyways så har din recension lett till att jag SKA köpa hennes bok. Ja det ska jag.

Lycka till m dejtandet:)

H. tvåbarnsmamman som är ett "äckligt fetto";)

2012-01-04 @ 19:54:25
Postat av: Emelie

Anna: Haha, jag tror vem som helst skulle ha kunna korrekturläst den och fått till det bättre än vad hon gjort.. Nää, så illa är det inte. Står man ut med att läsa hennes blogg (som är "känd" för att vara skriven utan radbyte typ) så klarar man boken! Och överlag är den faktiskt grym! Önskar dig all lycka, från ett fetto till ett annat! ;)

2012-01-05 @ 03:39:19
Postat av: Dan Syndrom - lyckligt ovetande

haha, har jättesvårt för människan men man kanske borde läsa boken ändå.

2012-01-13 @ 13:36:47
URL: http://www.dan-syndrom.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0