Förlåten

Nu ska vi diskutera lite om min Gudstro... Säkert blir flera provocerade och anser att jag gör fel som lever det liv jag gör. Och det kan jag inte säga att jag ärligt inte blir själv, för jag tycker inte på något sätt att jag lever som en kristen bör göra. Jag gör oerhört många "fel" och har ännu fler brister.

Däremot kan ingen komma att säga att jag inte är troende. Jag har en ganska stark tro på Gud och jag har aldrig tvivlat på att han finns, även om jag inte alltid lever upp till de krav som förväntas av kristna människor. Men min tro finns där.
Häromnatten beställde jag hem två superfina ringar i silver. Den ena ringen, som dock var något för liten, har kors runt om hela och på den andra ringen står det ingraverat "forgiven". Jag tyckte den senare ringen var fantastiskt fin och och jag kommer bära den på mitt vänstra ringfinger ända tills jag skaffar mig en annan ring att sätta där... Och det lär dröja. ;)

Jag tycker det är skönt att hela tiden bli påmind om att förlåtelsen finns där och att jag kan känna mig trygg.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0