Framtidsdrömmar

Som de flesta vet är jag inne på min sista termin i skolan nu. Den 14e maj har jag min sista föreläsning, som det ser ut just nu. Men fram till dess väntar fett mycket jobb. Jag ska inte sticka under stol med att jag verkligen slappat för mycket det här året, men jag kommer alltid minnas min studieperiod som stört kul iallafall.
Men nu väntar jobbsökande och jag är inte dummare än att jag förstår att det blir svårt att få ett jobb på en så tunn utbildning som jag går. Även om den är bred och jag lärt mig mycket så har jag liksom inget klart yrke sen när jag är klar.

Men nu ska jag iallafall börja söka. Och jag ska söka överallt, trots att jag gillar min lägenhet och sådär så ser jag ingen anledning till att inte söka jobb i ex Malmö om jag har möjlighet att få jobb där. Sen är det klart det vore bekvämt att hitta jobb i Uddevalla/Stenungsund/Kungälv/Trollhättan, men vi får se.
Det jag ser fram mot mest är att få en stabil ekonomi och ett rutinliv. Och jag ska handla... Shoppa loss. Hehe.
Prio ett kommer att bli en bil. Det kommer bli fantastiskt att kunna köra bil varje dag igen utan att behöva få dåligt samvete för att man måste låna någons. Sedan ska jag köpa nya möbler till vardagsrummet, en ny soffa, en ny tv och soffbord. Jag ska också tapetsera om och renovera lägenheten lite, om jag bor kvar här då alltså! Jag vill t ex inte ha den moderna stilen längre, utan tänkte mer lite gammaldags, romantiskt, lantligt, rosa/ljusblått/gräddvitt - åtminstone i sovrummet.
Men så, nu ska jag sluta dagdrömma här och fortsätta med plugget. Puss på er godingar!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0