Dag 15. Mina drömmar

Jag har inga sånna där högtflygande drömmar faktiskt, att bli fotomodell eller skådespelerska i Hollywood kan andra få drömma om. Jag drömmer heller inte om att resa och upptäcka världen.
Jag vill inte säga att jag är nöjd, för jag är vill verkligen lära mig mer men jag känner att jag kan göra det här hemma. Mina drömmar varierar lite, precis som alla andra åsikter i mitt liv. Ibland känner jag att jag vill göra karriär, det är väl antagligen därför som jag läser den linjen som jag gör och jag vet att jag hade gjort ett grymt jobb i en ledande position. Men samtidigt kan jag drömma om ett liv som hemmafru typ, ta hand om hemmet, passa barnen och laga mat typ. Min mamma har jobbat sextio-åttio procent under hela min uppväxt och lite så känner jag att det hade passat. Köra sjukt hårt på jobbet, men ändå ha tid att hålla ordning på familjen.

Jag drömmer om en familj iallafall, inte nu såklart. Men om ett tag, jag vill ha mitt första barn när jag är runt trettio år. Jag vill ha en pojke först och sedan en flicka tre år senare (perfekt för tjejen att kunna ragga på brorsans polare när hon blir lite äldre. ;) ).

Jag behöver faktiskt inte drömma så mycket mer,  jag är sjukt lycklig. Oftast. Jag lever livet jag vill leva just nu. Jag lever drömmen liksom. Oftast.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0