Dag 18. Min favoritfödelsedag

Jag älskar födelsedagar. Förutom den lilla detaljen att jag blir ett år äldre för varje gång så är allting perfekt. Det är liksom bara min dag. När jag var liten (fram till dess att jag blev typ femton-sexton) hade jag en bästa kompis som fyllde år på samma dag som jag. Alltså, hon lever fortfarande men vi är inte bästa kompisar längre bara. Men vi delade alla födelsedagar tillsammans. Det var såklart askul, men det var lite tråkigt att inte vara den enda som satt ner när folk stod upp och sjöng. Inte vara den enda som fick paket och ha kalas. Hehe. I´m a sucker för uppmärksamhet. Höhö.

Iallafall, min allra bästa födelsedag kan ha varit iår eller förra året. Förra året var väldigt speciellt, jag och min expojkvän hade precis blivit tillsammans, vi var äckligt nykära och kunde verkligen inte hålla tassarna borta från varandra. Jag blev väckt av att han sjöng "ja må han leva" för mig innan han gick till jobbet klockan sex på morgonen, sedan spenderade jag hela förmiddagendagen med att göra mig snygg och på eftermiddagen kom Sara, Jeanette och Henke och lämnade lite fina paket innan vi mötte upp min pojkvän, Saif och Louise för att åka tåg till Göteborg och spendera kvällen på Liseberg. Vi gick där bland alla människor och köpte varm choklad, spelade på alla hjulen och hade hur trevligt som helst. Efteråt gick vi och åt oxfilé och drack drinkar och när det var dags för hela gänget att gå ut och parta på riktigt smet jag och min pojkvän ner till centralstationen och åkte hem för vi kunde inte hålla oss längre ändå. Haha!
Årets födelsedag var också grym. Jag firade en hel helg den här gången, på fredagen med mina bästa tjejkompisar Jeanette, Sara och Josefine. På lördagen var vi på kåren, den kvällen var väl kanske inte den rockigaste av dem alla eftersom jag satt på toaletten och passade Josefine hela kvällen, men det var rätt kul ändå. Söndagen spenderades i Svantes sommarstuga framför en tänd braskamin med film och lite vin. Sjukt mysigt. Att vakna upp på måndagen och veta att födelsedagshelgen var över var väldigt deprimerande men ändå okej. När min födelsedag är över är det ju snart jul liksom. ;)

Detta är mina två favoritfödelsedagar tror jag, bägge är spenderade med så fina människor som jag tycker sjukt mycket om! :) Jag är väldigt glad för det!
Puss på er!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0