Man får skämmas!

Okej, jag ska börja med att säga att jag egentligen inte är insatt för fem öre. Jag är lika insatt som Paow ungefär, fast jag fattar att man ska tänka innan man pratar - eller i de här läget skriver.

Men, helt seriöst! Hur tänkte vi nu? Röstade in Sverigedemokraterna i riksdagen! What, vad i hela världen hände där? Hur är det möjligt att SD kan få mer röster än flera etablerade partier?
Är det bara en massa idiotiska småglin som har röstat? 20 mandat ska dom ha i riksdagen. Det är helt otroligt!
Visst, det är inte klart än, och siffrorna kanske kommer ändra sig något, men inget med betydelse.
Det är faktiskt tragiskt!!
Jag vet inte egentligen hur mycket makt dom kommer att ha, men bara det att vi faktiskt har röstat på att dom ska ha någonting att säga till om. Människor som vill andra ont. Jag är absolut inte själv en jättefin människa. Jag är helt emot bidragsskiten och tycker gott att dom som inte jobbar eller på något sätt bidrar till samhällets välfärd ska sättas hårdare krav på. Men, jag vill ingen något ont!! Och det vill SD och jag blir ledsen av att människor i Sverige har röstat så grovt fel.

Dock verkar det som att Jimmy kommer bli rejält utmobbad. Han kanske är missförstådd eller allt vad dom kommer att säga, men dom kommer få de tufft i riksdagen. Jag ler lite åt det, inte för att jag vill någon nått ont.. ;)


Iallafall, Sverige kommer att styras av alliansen fyra härliga år till och det får man ändå säga att jag är sjukt nöjd med!
Nu läggdax! Puss!




Förresten, en sak till bara.
Hur pinsamt är det inte att alla vuxna människor står och hejar som om dom tog studenten på nytt och var lika packade som en femtonåring som smakar hembränt för första gången...
"Fy fan vad vi är bra, fy fan vad vi är bra....." Kom igen!
Om ni nu ska styra Sverige kan ni väl åtminstone ta de seriöst? Eller?

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0