Bakning har väl aldrig varit min starka si...

img_4924 (MMS)

Bakning har väl aldrig varit min starka sida: först insåg jag att jag hade för lite smör hemma och öste istället i lite olivolja för att få degen fast och fin. Det funkade bra. När jag sedan skulle ploppa ut degen i formar upptäcker jag att formarna är slut. Jag hade knäckformar bara, men bestämde mig för att de va bäst att köra helt utan. När jag sen ska klämma ner sylt i kakorna är sylten slut! Jag dör!! Som tur är hade jag frysta bär och Nutella hemma så jag gjorde en blandning av de och kletade i. Kakorna blev supergoda iallafall. Inte så snygga, men som sagt: goooda!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0