Höstfeeling

Pratade precis med Mjölby och diskuterade pengar. Han (och mina föräldrar) anser att jag borde lämna över en summa till honom varje månad för att jag inte ska göra slut på alla pengar med en gång. Jag däremot, insåg att jag kommer att få både CSN och lön nästa 25:e och blev löjligt lycklig. Nu ska ju höstgarderoben inhandlas!

De här tänker jag ha på mig i höst!
OBS, jag kan ingenting om mode, utan tar på mig vad jag tycker är snyggt. Att springa runt i byxor som ser ut att höra hemma på gamla gubbar, kavajer eller korsettliknande linnen och rött läppstift överlämnar jag till dem som tror att dom kan bära upp det och inte har någon egen smak, utan bara följer modet för modets skull..

Jeans. Jösses, vad massa nya jeans jag ska köpa. Tajta jeans, men framförallt "pojkvänsjeans" som sitter slappt och gött och bara är underbart att bära. (Ja, jag hade ju ett par i början av sommarn, men dom råååååkade gå sönder och klippas mitt itu så det är bara att köpa nya.)
Halsdukar. Skitgött att ha på sig över en helt basic tröja, piggar upp en outfit och värmer. Älskar't!
Varma tröjor. Gärna stickade. Älskar min nya "Pippi"-tröja som jag köpte förra veckan. Ska bli underbar att ha till ett par tajta jeans i höst. Även mina nya tunikaliknande tröjor ifrån Gina kommer användas flitigt i höst tror jag.
Converse. Funkar hela, hela hösten. I vinter också förresten, bara att köpa ett par i större storlek och använda med raggis-sockar i. Skitmysigt!
Ljusa färger. Mest för att alla andra börjar med sina mörka, tråkiga kläder. Då är de gött att slänga på sig en mysig rosa eller klarblå stickad tröja och lysa upp den mörka omgivningen lite.
Strumpbyxor. Tjocka, stickade eller lite tunnare med gulligt mönster på. Matchas med en antingen enkel klänning eller nån längre tjocktröja.

Ååh, nu ät det riktigt så jag läääängtar till hösten ju! Krypa upp i soffan med en kopp te, sitta inne på mysiga fik och luncha eller dricka varm choklad... Ååh!!


För att inte vara fööööör motsägelsefull mot mitt inlägg som jag skrev häromdagen om att jag inte ville att sommaren skulle ta slut så måste jag bara förklara; jag vill ju såklart ha sommaren kvar ett bra tag till. MEN, jag måste erkänna. Det rycker lite i shoppingtarmen....

Kommentarer
Postat av: Kattis



I like my money right where I can see them.. Hanging in my closet!

2011-08-04 @ 16:17:03

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0