Tillåt mig presentera....EMELIE SPECIAL! V...

img_0234 (MMS)

Tillåt mig presentera....EMELIE SPECIAL! Världens godaste burgare Så här gör du: Köp MAX hamburgerbröd (det tar emot i lilla donken-hjärtat, men MAXs bröd är helt otroligt goda och finns att köpa överallt, typ Willys).  Köp nötfärs, gör egna biffar liksom. Såå mycket godare. Lite ströbröd, ägg och kryddor i och så dega ut till en hamburgerklump, färdig att stekas. Sen så tar du en gurka, skiva fem lagom tjocka skivor. Sex skivor får inte plats på burgaren. Fyra täcker inte. Fem är perfekt. Cheddarost finns att köpa överallt, när jag ska göra hamburgare så köper jag sådana där ostskivor som ligger förpackat en-och-en. Inte direkt för studentpriser, men man får väl lyxa till det lite ibland. Det är värt det. Som sås - detta har jag filat på länge, men kommit fram till att - beasås känns rätt och riktigt. Ingen annan sås är väl så god? Näpp. Det är sant, bea är godast och passar perfekt på hamburgaren. Egentligen hade jag velat ha på lite rödlök också, men det behövs inte faktiskt. Det går bra ändå. Så, världens godaste burgare. Klart! (Funderar på att öppna hamburgerkedja typ, jag har ju liiiite erfarenhet av det tidigare liksom...)


Kommentarer
Postat av: Kattis

Bea är ju hur äckligt som helst.. och maxbröd är inte alls gott.. de burgare som smakar godast i min mun är donkens cheese samt Björns peppriga jävlar!

2011-08-30 @ 13:09:30
Postat av: Emelie

Sv: Hahah, tur att smaken är som baken - delad! ;) Donkens cheese var länge sedan jag tröttnade på, har nog ätit alldeles för många sådana under mina sex år där. Haha.

2011-08-30 @ 14:43:18

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0