pressa mig

Såå nu är jag hemma från jobbet och håller på att däcka i soffan. Jag ska strax ta mig i kragen och gå ut och gå en sväng, men jag är så himla trött i fötterna efter den här veckan. Men jag måste ändå ta mig över till Janet för att lämna ett par brallor till henne och gå till affären och köpa mera keso så de är väl lika bra att ta en extra sväng när jag ändå är ute...
.
Ikväll ska jag laga mat, tänkte att det skulle bli fläskfilé (som jag typ aaaalltid äter), men ikväll ska jag styra upp en sallad och keso till. *Keso är min nya drog*. Igår kom jag och Mjölby fram till att vi ska ta tag i det här, vi ska bli nyttiga och bara vara onyttiga vid "viktiga" tillfällen, typ.
När jag och Mjölby sätter upp mål ser det lite olika ut; jag tar i så jag spricker typ och han är ganska realistisk. Så nu ska jag följa hans mål lite grann och ta det lugnt med mina högtflygande planer. Det är orimligt att gå ner tolv kilo på två veckor. Så nu kommer det säkert ta lite tid, jag kommer tröttna typ en miljard gånger, men jag känner att detta är något jag MÅSTE ta tag i. Jag mår inte bra, sover aldrig längre annat än på dagen. Hela kroppen är fucked up. Dessutom trivs jag inte i min kropp. Jag känner inte igen mig själv, min bild av mig själv är inte densamma som den jag ser på bilder.
.
Jag har två "motivationsbilder":
.
 
.
Seriöst? Vart har min midja sprungit iväg? Eller nej förlåt, den har ju inte sprungit någonstans - den har ffs EXPLODERAT!!
.
När jag ser de bilderna så mår jag illa. Jag tyckte att jag var söt den kvällen liksom! Helt stört! Näpp, nu finns ingen återvändo. Det går inte. Inte för att jag är fet, utan för att jag mår dåligt av det här. Jag känner mig inte bekväm. Jag kommer typ få en hjärtattack och dö för att jag äter så onyttigt och lever så ohälsosamt.
.
.
En positiv sak - det finns bara EN positiv sak, det är aldrig bra att lämna ut sina komplex för hela världen - med att skriva ut det här är att jag faktiskt måste försöka klara att ändra min livsstil. Annars kommer ni ju skämmas för mig, huh?
Ja, säg att ni gör det. Mer press. Det är allt jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Keso är så jävla gott va!

2011-08-05 @ 19:50:59
Postat av: Anonym

Sv: Eller hur!!! Älskart! Käkar keso varje dag nu! :) Förresten, jag kan inte kommentera på din blogg? Såg att du ev vill sluta blogga och jag kunde inte kommentera det! :( Bara så du vet så är jag inne och läser varje dag och tycker att du skriver BRA! :) Sen får du fortsätta blogga om du känner för det, om du inte känner för't så slutar du! :) kram!

2011-08-06 @ 15:53:41

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0