Denna förbannade vikthets

Det värsta med att komma hem och träffa släkten är att en del personer i min släkt inte vet hur man ska bete sig. Visst, jag har gått upp i vikt sen vi sågs senast, men snälla människor - sånt vett har man väl att man kommenterar inte sånt?

Förstår ni hur kränkande det är att inför flera stycken få höra "Emelie, du har gått upp i vikt! Vad väger du egentligen? 75, 80?" Han sa det på samma sätt som om han frågade vad klockan var, typ. Som om det är något man gärna pratar om.

Det känns så extremt pinsamt att skriva ut egentligen, men jag måste få ur mig skiten. Det känns så förnedrande att inte kunna få trivas i sin egen kropp, innan har jag tänkt att det kanske bara är jag som ser det, men så är det alltså inte. Så pinsamt att bli påhoppad framför andra. Så pinsamt att han inte har bättre vett, han som är vuxen, känt mig och vetat mina problem hela livet. Jag skäms lika mycket å hans vägnar som jag känner mig äcklad av mig själv för att jag tillåtit mig själv bli ett fetto som det är okej att hoppa på offentligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Emelie, skit i den (måste bara säga det) idioten!! Han har uppenbarligen inget vett i huvudet eller skam i kroppen.

2011-12-02 @ 15:36:58

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0