Julbord 4/12

I söndags var jag, mina två kusiner, deras pappa och farmor som var ute på Härröns Magasin för att äta julbord. Och det var sååå mysigt, jag har sedan länge bestämt att jag ska gifta mig i den där restaurangen och nu är jag mer taggad än någonsin! ;)

Julbordet var uppdelat i sju "delar", började med SILLavdelningen (då åt jag ett knäckebröd och två ägghalvor med kaviar), fortsatte med LAXavdelningen (jag åt ytterligare ett knäckebröd och en ägghalva till). Steg tre var SKALDJUR, haha, jag vet, jag dör. Jag fick i mig tre räkor och ett knäckebröd. (Och var även nära på att få i mig en mussla). I del fyra kom KÖTTET, både jag och min kusin Olof gick loss och käkade skinka! Hihi! Det fanns även apelsininlagd anka, som smakade ganska gott. Sen massa annat kött som både såg och smakade lite läskigt. Som femte station var det VARM MAT; korv, köttbullar, Jansons och allt de där. Som steg sex var det OSTbricka. Och som sista steg, nu dör jag lite inombords...EFTERRÄTTER. Äggost, ris à la Malta, nötter, knäck, pepparkakstiramisu, godis av flera sorter.. Jag kan rabbla rätt länge. ;) Sjukt gott och jag gick proppmätt ifrån julbordet.

Tack så hemskt mycket, min fina farbror, för att du bjöd med mig på detta!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0