Emelie hjärta farmor

Idag är min ultimata pluggdag, jag är nämligen ensam hemma i mina föräldrars hus. Jag har absolut inga vänner som jag kan umgås med, min lillebror har snott min bil till jobbet och jag har tankat minus på mitt kort så jag kan inte ta mig härifrån genom taxi eller buss. Perfekt  för att plugga alltså.....

...Om det bara inte varit så att jag började dagen med att sova till klockan ett. Jag sov alltså fjorton timmar inatt. Eller att jag sedan satte mig i extreme matkoma efter att ha ätit en grymt god frukost med massa olika ostar och nybakat LCHF-bröd. Dessutom finns det två kattkräk här som springer runt och stör mig. Dessutom kan jag inte gå in på mitt rum för där finns ingen tv, värmen är inte på och mina föräldrar har tydligen börjat använda mitt rum som förråd för hela husets julsaker så mitt rum ser ut som ett amerikanskt hus runt jul med typ tiotusen tomtar, ljusslingor och massa fejksnö typ.
Alltså får jag ingen lugn och ro när jag är här. Dessutom - detta är en viktig del - pratade jag med min farmor häromdagen och hon sa "plugga nu inte för mycket, då lär man sig ingenting!". Score! Hur ska vi tolka det?? Som att om man pluggar för mycket lär man sig inget? Antagligen, gamla människor är kloka och deras ord ska man ta till sig. Alltså struntar jag i att plugga idag.
Tack farmor!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0