Love

Inne på Denise Rudbergs blogg hittade jag den här roliga listan, eller egentligen så är väl inte listan så himla kul, men hennes svar är så himla sköna. :) 

Det är sånt här man får skriva på bloggen när man inte gör något vettigt på en hel dag och inte har något spännande att skriva om... ;)

Är du i ett förhållande?
Nej.

Har du kysst någon idag?
Nej.

När går gränsen vid otrohet?
Jag tycker att det går vid fantasier om "normala" människor, alltså inte typ Jessica Alba eller någon annan orealistiskt tjej, men jag hade inte lämnat någon för det. Men hade det kommit fram att min pojkvän tänker mycket på eller fantiserar om andra tjejer som vi känner, så hade jag funderat på om någonting var fel i förhållandet. Fysiskt sett skulle jag säga att otrohet går vid en kyss på munnen.

Är du romantisk?
Jag vill tro att jag är det, men jag tror att ärligt talat att jag är lite för blyg för att vara det ibland. Eller så har killarna varit fel, för att ha dukat upp en romantisk middag och ha på sig sexiga underkläder har aldrig fungerat för mig.

Hur skulle du beskriva den perfekta partnern?
Alltså, är man kräsen blir man utan..... Haha. Nä, men personkemin tycker jag är det viktigaste. Sedan är det ju naturligtvis inget minus om han är snygg, rik, välvårdad, har lite hår på bröstet, kan dansa, är romantiskt, grym i sängen, snäll, omtyckt av mina föräldrar och syskon.

Hur skulle du beskriva dig själv som partner?
Oj. Jag är nog som en kompis, skulle jag tro, fast en med mycket mer sex och lite svartsjuka. Och lite pms ocksåm för att vara riktigt ärlig..

Vad är viktigt i ett förhållande?
Att man kan prata om "allting" med varandra och att man har roligt tillsammans. Jag har alltid haft väldigt roligt med mina pojkvänner och vi har alltid varit väldigt nära vänner.

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång?
OM jag har.

Har du lekt med någons känslor?
Det händer.

Hur många har du varit ihop med?
Ihop som i förhållande? Fyra stycken, varav två av dem var seriösa.

Länge höll ditt längsta förhållande?
Fyra år nästan, med två uppehåll på ca en månad var.

Hur länge var ditt kortaste?
Tre månader.

Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Jag trivs med att vara singel på ett sätt, att rå om mig själv. Kunna ta en promenad mitt i natten utan att behöva väcka någon och säga att man går ut eller att röja rejält en lördagkväll på dansgolvet utan svartsjuka. Och flirta är bland det roligaste jag vet. Men självklart saknar jag någon att pussa och kramas med varje dag, att laga mat tillsammans, skratta ihop eller någon som man kan berätta allt för och känner en bättre än alla andra.

Är du en bra pojk/flickvän?
Jag är totalt underbar och fantastisk på alla sätt. Det är därför jag är singel. Haha. Nä, men jag är rätt hyffsad skulle jag tippa på. Lite envis, har jag fått höra, men jag tror jag har mognat och lärt mig prioritera en del sedan dess.

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)?
Mjölby.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans?
Arton - nitton år typ. De gifte sig när de var tjugotre tror jag.

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn?
Nej. Däremot hade jag kunnat tänka mig att göra en tatuering tillsammans med min kärlek, så att vi har varsin på samma ställe på kroppen och som betyder något speciellt för oss. Inte ett datum, namn eller något, men något symboliskt.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat?
Av mina fyra "förhållande" har jag gjort slut två gånger, blivit dumpad en och gjort slut tillsammans en gång. Typ. Däremot blir jag dissad oftare än jag dissar, tror jag.

Hatar du ditt ex?
Verkligen inte, mina ex är väldigt fina människor och jag hoppas att de är jättelyckliga idag.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen?
Precis efter uppbrottet? Absolut, men definitivt inte längre.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande?
Ja, lite småprylar. Någon tröja och mysbyxor. Och en kastrull, haha.

När du vill ha någon, vad gör du?
Fel.

Bästa raggningsrepliken?
Nä, det finns inga.

Hur skulle den perfekta dejten se ut?
Shit. Nu spårar fantasierna iväg. Jag skulle vilja börja med en avslappnad fika på stan en varm sommardag, sedan kanske en promenad (längs havet...guuuuud, så romantiskt) och att sedan gå hem, sätta sig på balkongen och titta på kvällssolen och dela en flaska vin. Sedan avsluta kvällen sent, men var för sig. Jodå, man ska hålla på sig, har jag hört. 

Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?
Oj. Pappa antagligen.

Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då?
De flesta killar jag träffat har varit otrogna, i de fallen har jag varit dum, blåögd och sårad och stannat kvar. Nu tror jag att jag hade lämnat direkt. Jag hoppas det iallafall.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Ja. När jag var liten hade jag mitt gigantiska drömbröllop planerat, men nu skulle jag absolut kunna tänka mig att ha ett mindre bröllop och kanske resa iväg eller så.

Vill du ha barn?
Absolut. Två eller tre stycken har jag tänkt mig; Adam, Noomi och Esther.

Blir du lätt kär?
Lätt och lätt, jag har inte svårt för det. Och jag blir oftast mer kär i fantasin än i killen. Jag är mer kär i kärleken än i något annat för tillfället.

Vad faller du för?
Självförtroende. Charm. Leendet och ögonen. Och sen att man "klickar" och känner sig bekväm och enkel.

Vad är det mest avtändande du vet?
Äckliga händer och svettlukt.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?
Jätteviktigt, tycker jag. Sedan om man skapar sig något gemensamt intresse eller om man hade det från början är mindre viktigt.

Har du fått ditt hjärta krossat?
Ja.

Hur raggar du?
Det gör jag inte. Flirtar absolut, men raggar är inte mig grej.

Har du en “utseendetyp” hos killar?
Nej, inte utseende. Däremot har alla killar jag "träffat" varit väldigt utåtriktade och självsäkra. Det tycker jag är jätteviktigt och väldigt attraktivt.

Vem var din första kärlek?
Oj. Martin, hette han. Vi gick i samma klass mellan förskolan och sexan. Jag trodde att vi skulle gifta oss bara för att han hade samma namn som min pappa och jag ville bli precis som min mamma och gifta mig med en Martin. Haha.

Vad tycker du om att ligga på första dejten?
Det har faktiskt heller aldrig hänt. Å andra sidan har jag faktiskt aldrig varit på en riktig dejt heller så det kan ju faktiskt bero på det...

Vad tycker du om one night stands?
Det är inte riktigt min grej, tro det eller ej.

Är kärlek allt i livet?
Ja.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0