Lite tankar bara

Jag har sett alla Johan Falk filmerna nu de senaste dagarna, alla nio. Det är andra gången jag ser dem, vilket gör det hela mycket bättre för första gången man ser dem så sitter jag som på nålar, hoppar upp och ner och skriker rakt ut om det händer något skrämmande. När jag ser dem för andra gången är de fortfarande ruskigt spännande, men jag slipper de där värsta chockarna och kan istället fokusera på att se själva handlingen och verkligen följa med.

Här kommer några punkter som jag uppmärksammat extra:
- Joel Kinnaman (min blivande make) är den snyggaste killen jag vet. Dessutom är han en fantastisk skådespelare. Och hans röst än den vackraste jag hört.
- Han som spelar Johan Falk (inte tillräckligt intressant för att googla upp namnet) är en usel skådespelare, hans karaktär är uselt och hör jag honom säga "okej" en gång till ska jag personligen söka upp honom och säga till honom att sluta använda det ordet.
- Alla filmerna är lite smådåliga, missar detaljer typ i någon scen sitter nån i framsätet i bilen och i nästa sekund har de råkat byta plats och sånt där. Irriterande, men typiskt svenskt.
- Att film 3 - 9 är byggda på verkliga händelser, infiltratörer och sånt. Skitspännande.
- Av de svenska kriminalfilmer som finns är Johan Falkfilmerna faktiskt bland de bättre, även om skådespelet sviktar en del. Och när JAG tycker att skådespelet är dåligt - då är det är dåligt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vag hände med Beck då? Och Mikael Persbrant?

;)

2011-07-02 @ 21:02:50
Postat av: Emelie

Svar: Hahaha, Pernilla! Jag kommer aldrig svika Persbrandt, han är ju min drömman. Men, jag har en liten period nu med Joel bara. ;)

2011-07-03 @ 18:43:44

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0