Morgontankar

Några tankar angående Sex and The city!

• Dom tar upp grymma frågeställningar i första säsongen; "dejta en/dejta flera", "är sex bättre när det hålls hemligt", "trekanter - vem har man det med" m.m. Sånt man aldrig tänker på.
• Jag gillar alla huvudkaraktärerna förutom Miranda. Mest för att hon ser tråkig ut. Okvinnlig. Trist.
• Det bästa med SATC är att jag inte har ångest för att bli gammal, när jag ser serien. Man kan alltså vara 35-40, singel, gå ut mitt i veckan. Och vara lycklig ändå. Typ. Iallafall om man bor i New York. Om jag fortfarande är singel vid 40 sticker jag till USA och lever singelliv tillsammans med glammiga drinkar.
• Om jag fick välja en karaktär att vara skulle jag nog inte kunna välja. En blandning av Charlott och Samantha. En oslagbar kombination, Charlotts känsla för evig kärlek och hoppet för att hitta rätt (vilket hon naturligtvis gör) och Samanthas vilda liv där hon skiter fullständigt i alla skitstövlar till män och aldrig, typ, låter sig bli sårad. Vilken kombination va? Totalt omöjlig att matcha...

Så, nu räcker det. Fokus på nästa avsnitt. Puss

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0