Tisdag? Onsdag? Vilken dag är det idag?!?

När man ligger hemma i över ett dygn så hinner man tänka ganska mycket. Hur spännande Wallanderfilmer och SATC än är så flyger tankarna iväg då och då ändå. Här är lite onödiga tankar jag har kommit fram till:

• Jag är inte ledsen. Detta kan bero på 1) jag har inte varit ensam hemma (i min egen lägenhet utan har varit konstant hos Pärre sedan DET hände) och har därför inte känt efter på samma sätt som jag gör när jag här hemmaHEMMA i min egen lägenhet 2) jag var inte riktigt kär? 3) jag bryr mig inte? 4) jag kan få bättre? 5) jag vill vara singel? 6) jag är dum i huvudet och förtränger känslan just nu.
• Jag vill göra ett Kollage (stavning?) över mitt drömliv - bilder på man (gärna en med bra pigment och bra gener - så mina ungar blir så vackra som möjligt), barn (en Adam, en Esther och en Noomi), ett stort hus (med städerska), ett enormt bröllop (naturligtvis ska bröllopet vara före barn och hus), ett sommarhus.. På Härrön kanske? Iallafall på Tjörn. Eller kanske i Halmstad? Eller på Gotland? Sedan ska det såklart vara med mitt drömjobb, en karriär inom... Någonting. Ett drömliv.
• Men om jag skulle göra ett Kollage (stavning?) så skulle jag antagligen bli "besviken" när jag om femton år står där med ett samboliv med en helt ok - men antagligen blek och småfet - man, två små pojkar, ett halvdassigt jobb på kommunen i en trång lägenhet i någon dassig förort.
• Jag vill verkligen åka till Thailand i januari. Vill verkligen åka. Ska bara spara pengar så löser det sig. (All cred till mig som bara bränt 1600 spänn sedan förrförra måndagen och har ETTTUSENETTHUNDRASEXTIOTVÅ kronor kvar på kontor och lagt undan tusen spänn. Duktig tjej! )
• Jag längtar till semestern, de sista veckorna i augusti. Jag hoppas på sol. Det kommer antagligen regna, men de spelar ingen roll för jag kommer behöva sitta inne och plugga hela dagarna ändå.
• Idag är det 15 dagar till Björn kommer tillbaka till Trollis och 24 dagar tills Mjölby kommer tillbaka! Tjohoo! Mina killar! Jag längtar!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0