Dummast

Ååh. På jobbet idag stod jag i "ettan", första luckan i McDrive där man betalar för sin mat, ni vet.. Ni kan de där va? Ni fattar iallafall. Jag stod där och det är världens mest upprepande arbete, typ alla betalar med kort och när bilen kommer fram säger man "hej, 68 kronor tack. Sätt in kortet där". Kul. Not.
'
Iallafall, när det här hände har jag stått och sagt samma sak i typ tre timmar, jag är sjukt kissnödig och allmänt trött i huvudet:
Bilen åker fram till luckan.
Jag: Hej,  det blir 36 kronor, tack. Sätt in kortet där...
Bilen betalar och åker vidare. Nästa bil kommer.
Jag: Hej, 85 kronor, tack. Sätt in de där. *pekar på kortet*
Bilen betalar och åker vidare. Nästa bil kommer.
Jag: Hej. 82 kronor blir det, tack. Sätt in de där.
Bilen betalar och åker vidare. Nästa bil kommer.
Jag: Hej. 93 kronor, sätt på mig här....... ELLER ALLTSÅ, SÄTT INTE PÅ MIG! SÄTT PÅ KORTET. NEEJ! SÄTT IN KORTET I KORTHÅLLAREN MENAR JAG! FÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!
'
'
I efterhand kan man ju tycka att det hade varit smidigare att låtsas som om ingenting hade hänt och att jag inte alls sa "sätt på mig", till en gäst, men nej, jag ska börja förklara mig och grejer. Åh, så trött jag blir på mig själv.
Och för att ni inte ska undra ihjäl er; gästen i bilen satte aldrig på mig utan åkte lite lätt flinande vidare bara...

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0