En film från när jag räddar en fågel häromdagen


Kommentarer
Postat av: Kattis

HAHA.

Förra sommaren flög det in fåglar hit två gånger på en vecka! Ena gången var mamma hemma och släppte ut den, andra gången var jag själv hemma med hunden. Jag är livrädd för fåglar och min hund tror att allt som rör sig är leksaker (som man kan leka hur brutalt som helst med). Det var hemskt, men jag var ju tvungen att försöka få ut fågeln på något sätt.. så jag låste in hunden i köket, sprang förbi fågeln med ett täcke över mig, öppnade balkongdörren, slängde mig på golvet och hoppades att den skulle hitta ut. Det gjorde den nästan direkt, tack gode gud. Sen ringde jag min mamma och grät i panik. Hon skrattade.



Min fågel var en blåmes. Hade en sån där stor fågel som du räddade livet på flögit in här hade jag INTE stannat i lägenheten. Då hade jag lämnat den ensam med min hund, helt lämnad till sitt öde :P



Med hela den långa novellen skriven kan jag komma till det jag egentligen skulle skriva; guuu va modig du är. Och vilken hjältinna! ;D

2011-06-13 @ 14:42:33

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0