Facebook

Jag läste på Bloggkommentatorernas blogg om Facebookuppdateringar och vilka typer av personer de finns bland vännerna på FB, jag skrattade lite, de var så himla sant. Tänk Den lyckliga som efter typ varje dag skriver "ååååh vilken härlig kväll, jag är så lycklig att jag har så härliga vänner! Tack alla inblandade för igår! <3". Eller Gnällapiken, "halsont igen, kul liv, imorgon kommer väl febern också...." Haha! Visst är de lite så? Det finns olika typer? Tänk Uppmärksamhetssökaren med uppdateringarna "idag blir en spännande dag..." eller "om två timmar händer det....". Men tänk på The dramaqueen - "hur kan du göra så mot mig?!", "jag blev varnad för de här och nu händer det!" eller "jag hatar dig..!". Så skriver man Oj, vad har hänt? och så får man svaret att hon (ja, det är en hon, ingen han skriver så, The dramaqueen är en sjukt brudig brud) inte vill ta det på Facebook. Hahaha. Det värsta tycker jag dock är Bloggarna, de som skriver en mindre novell, tio elva meningar liksom. Skaffa en blogg!! PIK till många av mina kompisar... ;)

Jag hittar inte mig själv i nån direkt kategori faktiskt. Mina senaste uppdateringar lyder "Nån som vill köpa/hyra min fina lägenhet? Blablablablabla", "Får samtal från Hammar Nordic som vill ge mig lägenhet från mitten på augusti", "skulle ha tjejkväll med Julia som bjuder upp grannkillarna och så var det ingen tjejkväll längre...", "Tystnaden som uppstår när Mjöby utbrister att han älskar Peter..."
Vad är jag för kategori då? En vanlig tråkig bara? Måste jag skapa en ny kategori som typ är "Vanlig tråkig statusuppdatering. Gud, vad tråkigt.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0