Hiss&diss

Hiss & diss med att vara på besök hos familjen!

HISS
• Maten! Hembakat bröd, välfyllt kylskåp, tårta efter maten - två dagar i rad. Frukt. Fikapauser. Najs!
• Tillgång till bil! Aldrig trodde jag väl att de va så himla kul att få köra bil igen.
• Uppassning! Middagen lagas till mig, jag blir nedropad till fika, kläder finns rena i garderoben och min säng är bäddad. Precis som när man bodde hemma. Underbart!
• Att få vara med familjen såklart, igår var de myskväll med bröderna och ikväll ska jag och mamma hitta på något. Hela dagen har spenderats med syster och pappa. Åh, det är mysigt att vara hemma.

DISS

• Handen på hjärtat, det är lite långtråkigt. Alla har sitt för sig, jobb, skolavslutningar eller kompisar. Jag är liksom väldigt ledig här. Väldigt ledig.
• Att jag är ännu en person med körkort i den här familjen gör att jag ska köra mina mindre syskon överallt. Igår hämtade jag Syster på hennes klassfest, idag ska jag köra minsta bror, Mathias, till fotbollsmatchen, sedan hämta Simon på jobbet, köra syster till dagens skolavslutnings-fest, sedan hämta Mathias vid matchens slut och sedan hämta syster när hon inte pallar festen mer. Inte ok!
• Vädret. Ok, inte direkt familjens fel, men ändå. Det är fint väder, solen skiner och himlen är nästan klarblå och sen blåser det trettiofemtusenmiljoner sekundmeter också! Kuling för tusan!! Typ. Det blåser iallafall. Mycket.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0