Söndagkväll

Usch. Nu sitter jag hemma igen. Ensam. Check. Fast ikväll är det rätt självvalt, jag var nere på Butlers förut. Direkt efter jobbet så jag luktade smaskens av lök, ketchup och fritös. Usch. Iallafall. Sen gick jag hem och nu sitter jag här med en bok och täcket i soffan.
Jag är lite ledsen, som vanligt blir mina möten med Svante inställda och defenitivt inte på grund av mig - nej, jag tar på mig kläder som han någon gång sagt att han gillar, blåser mitt hår rakt (han gillar det bättre än när jag har lockigt) och bytte linserna till de bruna för att han nämt att han tycker det är snyggare än de blå - och ser fram emot de få timmarna jag ska få träffa honom. Sedan hör jag av mig ett par timmar innan vi ska ses och han ställer in. Han har såå mycket för sig. Såå mycket som måste hinnas med att han absolut inte hinner träffa mig en timma eller något. Ja, jag är skitledsen. Verkligen. Skitledsen. Ena stunden är det ")'jag bryr mig så mycket om dig, du kan ringa mig när som helst!" och sen "hinner inte idag". Idag ville hade jag dessutom sagt till honom att det var något väldigt viktigt jag ville berätta för honom eftersom jag inte vill att han ska få höra det på omvägar, utan direkt ifrån mig. Men visst, fine. SKIT I DET DÅ!
Så, nu ska jag ta mig ett glas vin, sätta mig på balkongen och sen däcka. Imorgon blir det midsommarfest, det enda jag sett fram emot på länge. Det ska blir riktigt, riktigt kul. Hoppas jag. Hejdå med er.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0