Från bebis till tonårsmodell

Okej. Detta är vidrigt, men eftersom jag inte hittade så gamla bilder på datorn så bestämde jag mig för att scanna in en del bilder, från när jag är superyttepytteliten till jag blev något större. Jag bjuder på de här, men jag lider med er. Haha.

Inte ens ett år gammal och på pappas fiskebåt. Jag kan inte ha varit många dagar när jag besökte den första gången.
Min treårsdag.
Vad kan jag vara här? Fyra, fem år? Hahaha. Här är jag fortfarande söt. Vänta lite till bara. ;)


Jag i våran sommarstuga på Härrön, naturligtvis fick Bod följa med även dit.
Jag, mamma och mormor var uppe i Stockholm och hälsade på mormors moster när jag var åtta år. Här är jag inne i Frälsningsarméns lokaler och sjunger för dem. Här börjar utseendet gå utför också.. Hur många tofsar har jag i håret? Fyra i varje tofs??

Snygging... Här är på min elfte födelsedag. Eftersom jag alltid sov i sånna flätor såg mitt hår i princip alltid ut såhär dagen efter:
Världens största hår typ. Inte ok. Jag minns att mamma kallade det "änglahår" och jag var stolt och trodde jag var vacker. Hmm... Men ta det lugnt, det blir värre....
Typ tio år gammal och seriöst, nu mår jag typ illa. Hahhaa.
När jag var tolv år bestämde jag mig för att klippa av mig håret, det verkade coolt när jag skulle börja sjuan och allt. Såhär cool blev jag.......
Sommaren innan jag skulle börja sjuan. 12 år gammal.
Ett år senare, 13,5 år gammal. Håret har växt lite, glasögonen är utbytta mot linser, maglinnet är på och sminket sitter som berget. Tur att Lillasyster är söt iallafall.
Här går jag i åttan, tror jag. Jag fick sånna där spolar att lägga upp håret på för att det skulle bli lockigt, kamma ut lockarna verkar inte vara något jag jobbade med...?
När mamma fick bestämma såg jag ut som jag gör på den här bilden, lagom sminkad och välklädd på min konfirmation 14 år gammal. När jag fick bestämma själv såg jag ut såhär:

Jag och min gamla kompis Sara tog brutalt mycket bilder och trodde vi var vrålsnygga. Jag går i åttan här. Modellyrket är nog inget för mig, hahhaa. Lägg även märke till hur stoooora skor jag har på mig på bilden, haha!!


Så, slut med förnedring. Sjukt kul att se gamla bilder iallafall.
Puss



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0