Hemmaträning

Igårkväll gjorde jag massvis med övningar för rumpa, lår, mage och rygg. Idag har jag otroligt ont i framförallt framsidan av låren och rumpan efter alla utfall och knäböj som jag gjorde. Det känns grymt bra och jag kände verkligen att det gjorde nytta.


Därför styrde jag upp ett litet träningsschema som jag ska följa varje dag.

*Knäböj 3x16
*Utfall 2x12 (per ben)
*Situps 3x12 (vanliga)
*Situps 2x12 (åt varje sida)
*Långsamma situps 3x12 (pressa sig långsamt uppåt i tre steg, hålla kvar tre sek, sedan sakta ta sig neråt och hålla emot med magen)
*Hålla benen rakt ut (ligga på rygg och ha benen rakt ut lågt i luften, skitjobbigt för magen)
*Nån ryggträning (vet knappt vad jag gjorde, men vi gjorde de på senaste Core-passet)

Jag försökte mig även på armhävningar, men jag kan inte göra mer än en åt gången och jag får så himla ont i hakan när jag slår i när jag ramlar ihop på marken, haha, så jag pallar inte göra några sånna... :(

Grymt var det iallafall, nu ska jag ta mig en promenad i mina skor från Easytone som gör att rumpan, låren och vaderna blir skitsnygga. Sedan ska jag fortsätta med plugget.
PUUUSS!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0