Pizzakväll

  

Så här ser min kväll ut. Pizzan blev faktiskt helt awesome och jag är sjukt nöjd med den. Dessutom bjuder jag på bilden på mitt underbara ljus som doftar vanilj och sprider världens härligaste doft i hela lägenheten.
Till pizzan gjorde jag en sallad med en italiensk kryddblandning i som jag blev tipsad av min mamma att göra. Alltså, kryddblandningen är färdigköpt så de är inte direkt skitsvårt... ;)
Pizzareceptet som jag använde mig av var också väldigt enkelt, jag har använt mig av olika recept de tre eller fyra gånger jag bakat pizza hemma och det här var lätt bästa receptet.

1 påse torrjäst
Ca 10-11 dl mjöl (de stod 13 dl i receptet, men de kändes lite för mycket, hahaa, jag kan aldrig följa recept..)
5 dl 40gradigt vatten (de va nog inte heller så noga, de va inte direkt så att jag tempade de..)
Salt (de stod hur mycke i receptet, men jag orkade inte läsa de.. Saltade lite på måfå.)
Olivolja (de stod inte i receptet, men jag hällde i en skvätt.)
 
Detta fick jäsa i ca 30 minuter (kan tänka att de bara blev en 20-25 minuter, jag är ju tyvärr inte den som orkar vänta. Sedan skulle degen kavlas ut på ett "mjölat bord" - jag tog en plåt, mjölade den lite grann och sedan drog jag ut degen över plåten. En kavel är tyvärr ingenting jag äger.
Sen smetade jag ut ketchup, riven ost, skinka och färska champinjoner över degen och så in i ugnen på 200 grader i exakt femton minuter.

Såå, sitt inte här och läs - iväg och baka aaasgodaste pizzan med er nu!!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0