Utvärdering av Smskonversation

En vän smsade mig precis. Undrade om jag var vaken.. Jag är alltid lika fjollig när det kommer till den frågan och svarar jämt att jag var vaken, det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är - jag är vaken jämt om någon frågar!!
Nu var anledningen så här att jag hade ställt alarm på 02:35 för då skulle jag ha två kakor som var klara så egentligen var det därför som jag faktiskt var vaken. Jaja, sisospår.
Man kan känna att smskonversationen är ganska ovettig när det första smset man får är ost. Jag svarar "nu?" på det smset, sedan kommer frågan om jag är vaken. Det är ju rätt korkat, för det är sällan jag smsar i sömnen. Vi fortsätter iallafall smsa. Han frågar vad jag gör, jag stället ingen motfråga - han svarar på sitt eget sms att han sitter och bajsar just nu. Too much info, kan jag känna där men ok, han förklarar sedan att det var ett skämt. Kul. Jag skrattar lite i mörkret. Jag frågar varför dom är vakna (egentligen vill jag att han ska fråga: varför är du vaken, Emelie?, för så skulle jag svara att det är för att jag inte kan sova, MEN jag borde verkligen sova nu för jag ska gå till gymmet när jag vaknar. Om man skriver så får man dessutom passa på att skryta lite om att man är duktig och tränar...) Åter, jag frågar varför dom är vakna. "Vi ska inte sova snart, vi har inte ens släckt lampan än. Då är det ju för ljust för att sova, förstår du väl!!" Jag skrattar högt när jag läser, jaa, HUR kunde jag vara så dum att jag inte fattade det? ;) Jag svarar att man kan ju gå upp och släcka lampan? "Det är flera meter?" blir svaret. Dumt frågat av mig igen, förstår jag. Haha. Himla kul! Efter det smset förstår jag att vi kommer inte komma så mycket längre i den här konversationen, jag skriver godnatt, ses imorgon. Svaret blir: "Ja, vi ses imorgon. Godnatt. Du är en sallad." Jag har absolut ingenting att svara. Jag har fullt upp med att försöka kväva mina skratt så jag inte väcker frugan här brevid mig.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0