Jag sa nej!

I telefon med en telefonförsäljare:

Försäljaren:
Nu har du ju testat på våran nyckelbricka som hjälper dig att få tillbaka nycklarna om du skulle tappa bort dem i ett halvår - helt gratis. Hur känns det?
Jag: Alltså, jag har inte använt brickan.
Försäljaren: Då är du nöjd med den?
Jag: Nej...?
Försäljaren: Då undrar jag om du vill förlänga ditt abonnemang på nyckelbrickan.
Jag: Nej!
Försäljaren: Okej, men om jag säger att vi nu, utöver att du i 9 fall av 10 får nycklarna tillbaka om du tappar dem, så byter vi ditt lås för upp till 10 000 kronor om du måste byta pga dina nycklar är borta. Nu kanske du vill förlänga?
Jag: Nej.
Försäljaren: Men om du funderar ett par sekunder? Du får hela paketet för XXX kronor per år! Har du ändrat dig och vill förlänga?
Jag: Nu har jag sagt nej tre gånger. Och jag säger nej även nu.
Försäljaren: Men om vi ser det såhär, du *börjar babbla upp alltihop en gång till*
Jag: *avbryter* Alltså, jag går på gatan, jag har inget hem för jag sover hos mina kunder. Därför behöver jag inga nycklar eller någon himla nyckelbricka. Okej! Är det okej om jag tackar nej till ditt fantastiska erbjudande nu?
Försäljaren: Ok. *Slänger på luren*


Nu lär jag väl bli anmält för prostitution eller nått, men jag slipper åtminstone den där förbannade nyckelbrickan.

Kommentarer
Postat av: erica

hahaha så himla skön ! haha :D



Sv; Åhh tack så mcyket ! :D

2011-11-29 @ 21:26:37
URL: http://ikkkaa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det ringde en försäljare till mig och ville ge mig "gratis" strumpor. Jag tackar vänligt men bestämt NEJ, då säger hon "hur ska jag nu kunna ge mina barn mat?!"

Jag blev helt mållös!

2011-12-02 @ 22:01:02
Postat av: Emelie

Pernilla: SKOJAR DU? Det var de sjukaste jag har hört! Snacka om att ta till med de tunga argumenten liksom. ;)

2011-12-03 @ 23:37:13

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0