Korv?

Jag vaknade med en sjuk abstinens(?) efter korv imorse. Falukorv!

Falukorv är det godaste jag vet typ, och jag äter den lika gärna rå som stekt. Ugnsbakad falukorv funkar dock inte. Då kräks jag.

Det är sedan jag var dagbarn hos en dam som hette Jeanette när jag var liten. Hon var min extra dagmamma (alltså reserv för min ordinarie) och jag grät varje morgon som jag var tvungen att gå dit. Hon var otroligt otrevlig och särbehandlade barnen. Jag har aldrig ätit fisk och när jag var liten åt jag heller inte ketchup. Jag har ett specifikt minne från när hon hade gjort fisk med någon tomatsås (detta associerar jag med ugnsbakad falukorv) och jag kunde inte äta. Jag grät och mådde sjukt dåligt för jag KUNDE inte få in en enda tugga utan att det vände sig i magen. Jeanettes egna dotter fick annan mat för hon tyckte inte om fisk i tomatsås.
Jag tror att jag ärligt kan säga att Jeanette förstörde en del av min uppväxt, hon skällde på mig framför de andra barnen och jag minns att Simon, min tre år yngre lillebror, tröstade mig när jag grät och gömde mig under en buske i trädgården efter att hon skällt ut mig. Jag får fortfarande en klump i magen om jag ser henne när jag är hemma hos mina föräldrar och hälsar på.

Alltså, nu är frågan - ska jag lägga mina typ sista pengar på falukorv. Jag är snuskigt sugen på falukorv, makaroner och ketchup! Åååh!

Måste nog tänka över det lite.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0