Trött

Hej. Jag överlevde natten. Ville mest säga det. Och så vill jag berätta VILKEN IDIOT JAG ÄR!

Okej, vi tar hela historien: läs inlägget innan så förstår ni hur trött jag var förut (igår)när jag kom till jobbet.
Så nu när jag gick från jobbet, strax efter sex, var jag dels hög på kaffe, dels så övertrött att jag höll på att svimma. Så jag tänkte att "tjohoo, jag ska till Trollhättan", som av en vana liksom. Jag åkte nästan alltid till Trollis i somras när jag jobbade, framförallt när jag jobbat natt, så det gick på ren rutin.
Så jag hoppade på bussen, kommer på när jag satt mig att "fuck, jag ska ju hem och inte alls till Trollhättan", men kommer sedan på att bussen svänger ju in på Kampenhof (Uddevallas buss station) så det är lugnt.

Det är ju bara det att just den här turen inte alls svänger in. Så busschauffören, som var världens snällaste, släppte av mig på motorvägen och så fick jag mig en morgonpromenad också. Lite bittert så. Jag kände inte direkt för att promenera...

Så kom jag hem för typ 40 minuter sedan och tänkte att jag var hungrig. Öppnade en burk svamp och tog fram fyra köttbullar. Och sedan micrade jag lite bröd också. Under tiden vägde jag mig, log åt tanken att jag säkert gått ner åttioelva kilo nu när jag gått promenad både till och från jobbet. Jag hade inte gått ner.
Så började jag äta. Störtlipande. Riktiga sånna där megatårar som bara flyger ur ögonen typ. Och så tog jag en macka till. Och en till. För det spelar ju uppenbarligen ingen roll om jag motionerar eller inte; jag går ju inte ner ändå! :(

Så nu sitter jag här, skrattar högt åt mig själv och min övertrötthet.
Hoppas ni känner att er dag blev lite bättre nu när ni vet hur min slutade.
Vi hörs sen när jag vaknar. Lär helt klart inte bli före sex. Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet att det lång tid för kroppen att gå ner i vikt! Om det tar 2 månader att gå upp 5 kg tar det kanske det dubbla att gå ner dessa igen.. Räcker inte att motionera en gång i veckan på låg fart utan du måste ligga i! Ut och spring, gå till gymmet, skaffa stavar gå ut och gå med vikter eller ta en rask och snabb promenad några gånger i veckan. Du fixar det tjejen, bara att pusha dig själv så löser du det! Och du, skit i alla jävla dieter som cambridge och LCHF och det där, varken bra för kroppen och säkert inte direkt hållbart plus att pulvret är svindyrt! Slarva inte med frukosten heller, ät en jäkla frukost så du håller dig! Ät frukt mellan måltiderna ;) You can go!

2011-11-06 @ 00:11:17

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0