Delete

Jag har rensat vänner på Facebook den här morgonen. Det är otroligt hur mycket "vänner" som har tillgång till ens privatliv. Att det liksom ska vara någon slags status att ha många vänner. Om man inte har FÖR många då!
När jag kollar in någons facebook och ser att han eller hon "bara" har 150, 200, 300 vänner. Jag funderar på vad det är för fel på personen, varför har den inte fler vänner? Är han eller hon otrevlig?!

Men kommer man upp i för många vänner blir det likadant. 1000 vänner?! Herregud, är det är en stalker man har att göra med?!

Nu har jag iallafall raderat en hel del. Folk som jag inte längre känner, folk som det gör ont i hjärtat att bli påmind om, folk som jag bara träffat en gång eller två och inte har någon som helst kontakt med.
Det känns knas ändå. Och nu blir jag en av dem man ser ner på, en av dem med "få" vänner.
Men jag har iallafall människor som jag bryr mig om där.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Fan va folk måste tänka mycket om mig då, jag som inte ens har 50 vänner ^^ haha. Men jag bjur på det! Jag har bara mina närmaste på facebook, avfärdar ofta folk.. typ gamla klasskompisar som jag aldrig ens umgåtts med? Varför skulle jag vilja ha dom mitt i mitt privatliv liksom. Och vänners bekanta, som jag träffat typ en gång... njae.... Det är ju trist om folk tror jag är otrevlig för det är jag ju inte, men vafan :P

2011-10-06 @ 17:02:11

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0