Dieter

Idag har jag haft ätardag. Jag har ätit konstant hela dagen. Först en macka på skolan, sedan lunch två timmar senare. Sedan en macka på fikan med Mjölby ett par timmar efter det. Sedan tog jag bussen hem och då lagade jag mat; kycklingbaguette med världens godaste sallad och stekt svamp till.
Okej, det låter väl inte så mycket, men detta är under sex-sju timmar! Sinnes ju!

Och nu ligger det till så här - jag är fet. Inte så där gulligull-mullig utan här snackar vi fetma typ. Mjölby håller med så kom inte med något tjafs om att det inte är sant.
Iallafall, just därför vräker jag i mig idag, från och med imorgon snackar vi diet. Jag håller på och googlar vilken som är bäst, men jag tvekar på att jag har tillräckligt med motivation för att lyckas. Jag vet ju såklart att det är bäst att börja motionera, så det har jag tänkt. Promenad och lite övningar hemma varje dag. Det får räcka.
Sen kommer vi till maten: äta lite, lite, lite. Inga chips, inget bröd, ingen läsk. Inget fett. Ingenting gott alltså.

Men de funkar inte såhär, jag trivs inte. Jag måste fixa de här nu. Man duger som man är, absolut, men trivs man inte så gör man inte.
Nu tänker jag bli smal.
Smal, smal, smal.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0