Att göra slut

Den här ( http://mobil.devote.se/articles/bloggvaerlden/jag-vill-goera-slut_20-2305.htm ) krönikan av Michaela Forni läste jag precis och det blev väldigt tänkvärt för mig. Tänk att man sitter där med en hel del vänner som egentligen får en att må lite sämre än vad man borde. Jag har väldigt få vänner som aktivt jobbar med att trycka ner mig, men i mitt fall är det en del vänner som man känner ger en mer press än glädje. Ni vet, det blir ett måste, jag MÅSTE höra av mig nu annars blir hon ledsen. Jag MÅSTE ses över en fika, annars blir han sur och besviken. När man själv inte ens vill ha personen i sitt liv längre. Det blir en ångest och en press utan dess like. Men nu ska jag inte gnälla mer över detta, jag ska nog ta tag i det faktiskt. Människor som inte sprider glädje, som inte finns där för dig, som inte öppnar sig och ger och tar, ska inte vara din vän. Människor som du inte känner att du får något utbyte av, de som ljuger för dig, dom behöver du inte ha som nära vänner. Jag har brutit med många vänner under årens lopp, och aldrig (förutom Sandra som var min bästis när jag var 16-17) har jag ångrat någon. Jag och dessa vänner gjorde varandra helt enkelt mer skada än glädje och då finns ingen anledning till att fortsätta. Nu ska jag sticka ut och äta lunch med fina vännerna från Stenungsund. Underbart!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0