För att jag ska minnas det själv...

Jag har tidigare skrivit om felsägelser. Ni vet, man tror att det heter något och så heter det inte alls så - dra alla över samma kant till exempel. Fast det egentligen heter kam. Ni fattar.

Jag tittar just nu på reprisen av kvällens avsnitt av Sveriges mästerkock och där pratade dom om ostron och att dessa var nästintill MYTOMSPUNNA! Jag har, seriöst, i hela mitt liv trott att det hetat NYPONSPYNNA!!! Wtf! Jag har alltid undrat vad det betydde med nyponspynna... (Google hjälpte mig att förstå nu vad som var rätt och fel också...)

Så ni andra nötter som också tror att det heter nyponspynna - det är fucking fel! Mytomspunna heter det ju fattar ni väl, puuuuckon!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0