Tänk jag drömde inatt...

Efter fem dagar i princip sängliggande börjar livet bli lite, lite tråkigt. Inte så att jag vill stiga upp ur sängen, men ah, lite trist. Eftersom jag inte känner något större sug efter att träffa folk, men fortfarande vill ha kontakt med omvärlden, så har jag börjat läsa tidningar. På nätet alltså. Typ aftonbladet.se. (Bloggarna uppdaterar inte tillräckligt ofta...)

Tack vare min nyupptäckta nyhetssida så har jag kommit till en helt ny nivå av drömmar. Jag drömmer om nyheter liksom!

Inatt drömde jag att jag var med och räddade människor ur den där båten som kaptenen lämnade. I min dröm var det is runt omkring båten, så vi kunde gå på isen för att dra upp människorna ur båten. Jag drog upp en fantastisk liten pojke. Han var mörkhyad, hade gröna ögon och var smal - nästintill undernärd - och skakade som ett asplöv. Jag bestämde mig direkt för att adoptera honom. Den lilla pojken, dryga två år, skulle bli min. Jag planerade i drömmen vilka fantastiska kläder jag skulle köpa till honom, hur jag skulle sjunga för honom när jag nattade honom och hur jag skulle tapetsera hans sovrum blått.

Sen hände det. Nästa person som skulle räddas var hans mamma. När jag fick ansvaret för mamman gick vi längs isen och vips råkade jag leda henne ut på den tunna isen och så gick hon igenom. Synd sånt.
Tyvärr såg folk omkring mig och jag blev dömd för mord och åkte i fängelse. Det slutade med att jag vaknar, svettig och i panik, för att jag försöker ta mitt liv pga dåligt samvete mot den lilla pojken.

Fattar ni? Så går det när man läser nyheterna. Man får mardrömmar. Nu återgår jag till att läsa bloggar!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0