Vem bestämmer vad som är bättre än annat?

Härom dagen fick jag ett påhopp om att jag jobbar på McDonalds. Det hände i samband med att jag klagade på en sak och fick liksom som till svar att "du jobba påDonken - du har ingen rätt att klaga på NÅGONTING!" 
 
Jag har tänkt på det här, tanken har inte kunnat släppa mig, men vad är det dåliga med McDonalds? Är det för att det är snabbmat och har massvis med rykten om sig? Är det inte fint nog för, i det här fallet, mina vänner? Vore det bättre om jag var bilmekaniker eller medarbetare på Gina kanske? Tillför dessa yrken med till världen än mitt? Vore det bättre att vara mäklare eller designer? Tillför DE jobben mer? 
Ska man inte vara stolt över att man har ett fast jobb med helt okej lön? Ska man få ta skit för att jobbet inte klassas som riktigt fint? 
 
Sedan ska jag absolut inte säga att jag älskar att jobba på McDonalds varje dag, det är inte mitt drömjobb och alla vet att jag söker andra jobb. Men det beror inte på något sätt på att jag inte tycker att jobbet är tillräckligt fint. Det betalar minaräkningar, jag har (tillochfrån) väldigt kul på mitt jobb och anledningen till att jag vill byta beror på att jag jobbat där sedan jag var 16, jag har pluggat på högskolan och känner mig redo för nya utmaningar. 
 
Ni som väljer bort jobb för att det inte är tillräckligt "fint" kommer ha etthelvete i framtiden. Det förstår ni va? Jag har också drömmar och "krav" på vad mitt jobb ska tillföra mig, men det betyder inte att jag väljer att gå arbetslös under tiden jag letar. Det betyder inte att jag är så dum att jag inte kan sänka mina krav fram till dess att jag nått mitt mål.
 
Nä, var du tacksam att jag jobbar på McDonalds. Jag tippar på att många hade blivit ledsna om alla snabbmatskedjor la ner för att personalen
 klagade på att det inte var ett nog fint jobb. Tacka mig och alla andra som väljer ett "sämre" jobb istället för att bli beroende av a-kassa eller liknande. Det är tack vare oss som kan ha ett så FINT jobb som du har. Om vi nu ska räkna vaktmästare som finare jobb.
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Helt rätt, de allra flesta dagarna har man väldigt roligt på donken men efter en sisådär 8 år på samma ställe (i mitt fall) börjar det bli dags för nya utmaningar!

2012-07-10 @ 10:20:31
Postat av: Pernilla

Du skriver förresten väldigt bra! Skriv en bok :)

2012-07-10 @ 10:21:05

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0