Guldhjärtat

När jag var jätteliten fick jag, som så många andra, ett hjärta av guld att ha runt halsen. Jag hade det på mig under flera år och jag bet sönder det med mina små, små tänder.

När jag var nitton hittade jag de där gamla halsbandet igen och bar det åter igen under flera år. Men en utekväll för några år sedan, kanske två, så tog jag av mig det för att jag skulle ha ett annat halsband på mig. Sedan var det borta igen.

Idag har vi städdag och helt plötsligt låg det bara där framför ögonen på mig. Herregud, vad glad jag blev. Nu hänger det runt min hals igen. Mitt halsband som jag haft sedan jag var ett halvår eller nått.

Lycka.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0