17 igen.

Ser på en film, 17 igen, heter den. Basic. Vuxen man i skilsmässa ångrar sitt liv, blir 17 igen och får typ leva om. I slutet kommer han ångra sig och vilja ha tillbaka de liv han levde först. Antar jag. Amerikanska komedier, ni vet.

Om jag hade fått möjlighet att bli 17 igen hade jag blivit det. Fast bara om allting var som när jag var 17, om vi backade tiden sex år liksom. Då hade jag levt om.

Dessa är sakerna jag hade ändrat: .
• Jag hade börjat träna så att jag skulle slippa vara ett "fetto" vid 23 års ålder.
• Jag skulle ha tagit tillvara på min dåvarande pojkvän och vårt liv tillsammans. Jag kan sakna honom något förskräckligt ibland. Eller främst hans familj och syskonbarn. Och de livet vi levde. Då hade vi varit tillsammans i åtta år nu och hade antagligen varit gifta och väntat/redan haft barn. Det hade varit mysigt.
• Jag skulle spara pengarna som jag tjänade. Och framförallt inte bränt alla pengar jag fick.
• Jag skulle lyssna på mina föräldrar. Usch vad det tar emot att skriva, men så är det. Föräldrar vet faktiskt alltid bäst (nästan).


Men, nu funkar det väl inte så, såklart. Så jag får göra det bästa av det jag har. Även om jag nu är en tjockis, singel och pank. Jag lyssnar iallafall på mina föräldrar nu för tiden. Winning!! ;)


Jag, 17 år.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du fortfarande kär i tobbe eller!

2012-03-22 @ 22:22:50
Postat av: Emelie

Sv:

Nej. Jag är inte kär i Tobias. Det var många är sedan det släppte. Däremot kommer jag alltid att älska honom på ett sätt; han var trots allt min första kärlek och vi var tillsammans i nästan fyra år. Men självklart ser jag ingen jakt i att få tillbaka min ungdomskärlek. Det fanns trots allt en anledning till att vi gjorde slut. Men om jag hade haft chansen så hade jag gjort vårt förhållande bättre under den tiden jag kunde, för vi hade mycket kul ihop. :) Nu skulle det aldrig funka.



Nu fick du veta alldeles för mycket. Men jag antar att du är något insatt eftersom du vet hans namn. Och jag blir galen på anonyma kommentarer. Helt galen. Men nu vet du, så du kan sluta oroa dig.

2012-03-22 @ 22:31:59
Postat av: Emelie

Sv: Jag kommer alltid älska Tobias och sakna den tiden vi hade tillsammans, men det betyder inte att jag vill ha honom tillbaka.

2012-03-22 @ 23:47:04

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0