Bananomelett

Inatt när jag låg vaken (tror jag - jag kan ha drömt de här!) så hittade jag en blogg som visade ett spännande, nyttigt recept: bananpannkaka!

* Ta en banan. * Mosa den. * Knäck ett ägg och blanda med bananen. * Försök att inte kräkas av dess äckliga konsistens. * Sätt på stekpannan och häll i smör. * Häll i schmeten. ;) * Du kommer misslyckas med att få smeten att hålla samman - gör omelett istället.
* Stek blandningen gyllenbrunt och fast. * Häll över blandningen i en djup tallrik. * Lägg på två teskedar med Kesella Vanilj. * Lägg på varma hallon. * Riv yttepyttelite mörk choklad över tallriken.

KLART!

Ps. Kan tillägga att om du får i dig hela tallriken så är du inte dålig. Jag jobbade med den i över en kvart och fick inte i mig mer än hälften. Men GOTT är det!
Innehåller ca 300 kcal. :)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0