Idag.

Jag har sovit galet länge idag. Hade massor med planer för dagen idag, typ att jag skulle träna på morgonen. Men det blev inte av. Vaknade vid åtta, men såg ingen anledning att stå upp då. Att lägenheten behöver städas, frysen frostas av, plugg som ska fixas, jobb som ska sökas eller att mina fönster borde putsas för man ser inte ut genom dem längre slog mig aldrig när jag vaknade imorse. Tyvärr.

Så jag sov. Sov och sov och sov. Halv tre kom jag upp ur sängen för att plugga med Jenny. Pluggbiten resulterade i solning och varm choklad (utan grädde och marsmallows) på uteservering. Jeanette kom förbi och jag fick en härlig och välbehövlig update med henne. Vi ses ju aldrig längre - tur att vi ska jobba tillsammans hela sommaren iallafall!! :)

Efter att jag skilts åt med tjejerna gick jag ut på min runda och var inte hemma förrän klockan sex. Fick en lång pratstund med Anki under tiden också. Mysiga lilla tjej. Snart kommer jag ner och hälsar på dig och ska försöka rädda dig från allt ont. :)

Känns knas att det är jag som har ett liv som är toppen, förresten. Alltid annars så är det jag som snackar killproblem, lipar lite och är missnöjd med olika onödiga saker. Helt plötsligt är alla runt omkring mig singlar och är antingen hur party som helst eller lite småtrasiga. Synd att inte lyckan synkroniserar sig tjejkompisar emellan så som mensen gör... ;)

Förövrigt ska jag flytta hem till mamma nästa veckan och bo där ett tag. Jag ska leka att jag är femton igen och njuta av det sista av våren innan sommaren och jobb tar över. Så härligt det lät när jag beskrev det så va? ;)
Sanningen är att jag behöver komma in i rutiner som jag uppenbarligen inte klarar av att komma in i själv. Jag behöver gå upp på morgonen, äta på regelbundna tider, festa mindre, motionera och främst umgås med familjen. Det kommer säkert bli ett par tuffa veckor och jag ser både fram emot det, samtidigt som jag tycker det ska bli både jobbigt och irriterande. Jag vet att mamma kommer gå på hårt och säga till mig sånt som jag behöver höra, men som egentligen är för tufft och jobbigt för mig. Men jag tror det blir bra i längden.

Iallafall, nu har jag öst ur mig tusen tankar jag hade i huvudet. Ska städa lägenheten nu. Måste det. Jag får hoppa höjdhopp över alla saker som ligger på golvet ÖVERALLT i lägenheten. Sedan ska jag sova.


Ett par av tjejerna som hjälper till att göra mitt liv lyckligt. <3


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0