Krossa alla drömmar

Igårkväll låg jag och läste min egen blogg i flera timmar, gick igenom allainlägg från förra året och skrattade och grät åt mig själv. Det bästa med att ha en blogg är att man kan gå tillbaka och se hur man hade det tidigare, vad som hände och vad man tyckte vad kul. Och hur man såg ut.

I maj förra året vägde jag 66,4 kilo enligt bloggen. Jag jobbade för att gå ner i vikt, grät hejdlösa mängder med tårar och kämpade på genom att äta sallad, träna och dricka olika dryckdieter. Jag vet att jag la över tretusen spänn på Cambridge, mer än hälften står kvar på min hylla i köket nämligen. Köpa någon? ;)
Iallafall, det gör så himla ont att läsa om hur dåligt jag mådde pga min vikt då. Speciellt när jag håller på även iår och kämpar med vikten. Och nu har jag ytterligare kilo att tappa.
Jag känner mig så himla missnöjd med mig själv, så ledsen att jag ALDRIG lyckas med något och så trött på att försöka. Jag tycker att jag är jättesöt, oftast, så det är inte det. Min ansiktsform älskar jag nu när jag är mullig, jag tycker smala ansikten är rätt fult på tjejer. Men allvarligt, vad ska jag göra? Hur ska jag lyckas bli nöjd med mig själv när jag aldrig lyckas med någonting?!

Kämpa på, ge inte upp, tappa inte motivationen, fokusera och blablabla är råd jag fått genom de år jag försökt mig på det här med bantning. Men seriöst. Jag har försökt gå ner i vikt i säkert fyra års tid. Misslyckats varje gång. Gått upp ett par kilo till nästa gång jag försöker igen. Hur går man vidare från det? Min självkänsla är borta - jag tror inte ens att jag  kommer att klara det den här gången. Jag vet inte vad jag ska göra!
Jag ligger vaken på nätterna och googlar bloggar som skriver om viktnedgång, träningstips och smal mat, men jag vet inte hur jag ska lyckas.
Finns det några bra tips som jag inte vet om? Jag har testat allt: LCHF, Cambridge, nutrilette, kaloriräknande, kaffe-cigg-metoden. Äta nyttigt. Motionera. Träna på gym. Träna med kompisar. Motivera mig med kompisar som också vill gå ner i vikt. Bantningspiller. Brunsprutor.
Jag orkar inte mer. Ska jag behöva operera mig för att jag ska lyckas?!

Kommentarer
Postat av: Lilly

Det enda som fungerar är disciplin, disciplin och ännu mer disciplin!! En varaktig livsstil med motion och hyfsat nyttig mat. Funkar inte att köra på varje grej i några veckor och sedan lägga ner det..

2012-05-19 @ 17:52:19

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0