Lek inte med maten

Sara käkade havrekuddar till frukost i lördagsmorse på Space Station. Jag kunde inte låta bli att pilla lite. Byggde tillochmed hår på gubben med hjälp av min skinkkant. (Vem äter dom där kanterna? Skitäckligt ju! Har plockat bort dem sen jag var barn och tänker aldrig sluta med det!)

Först gjorde jag en gubbe. Sen åt Sara upp en ögat på honom. Tur att jag fick med en extra ostskiva så vi kunde göra om gubben till pirat då. Och skägg fick han också då. I form av skinkkant. Kan verkligen inte sluta tänka på vem som äter dom och varför dom görs? Varför bygga en kant på skinkan? Göra den hård och förstöra den på det viset. Måste googla vad skinkkanten har för mening här i världen.

Återkommer med svaret.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Om du köper kokt skinka istället för rökt så är det inte en sån äcklig kant, blä!

2012-05-08 @ 20:33:08

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0