Podcast

Som jag berättade i något tidigare inlägg har jag börjat lyssna på podcasts. Hanna Widell och Amanda Schulsmans podcast för att vara exakt. För er som inte vet vad podcast är så kan man säga att det är som ett radioprogram utan musikavbrott. Ni vet när man lyssnar på en riktigt intressant dialog på radion, någon debatt eller så, och så avbryts den för att spela någon halvkass låt och sen tappar man fokus när snacket ska återupptas. Man slipper sån skit i podcasts.
Så, Hanna och Amanda är helt fantastiska. Deras röster är sjukt bra att lyssna på, de har ämnen som är väldigt aktuella, åtminstone för mig. Dom är väldigt djupa, privata och kärleksfulla mot varandra och mot sina män. Jag älskar dem! Har lyssnat på 12 (hittills alla släppta alltså) avsnitt sedan i onsdags. Nu längtar jag någon förskräckligt efter att det ska bli fredag så att nästa pod ska komma!
Om jag ska ge förslag på avsnitt så är det alla, men framförallt avsnittet om Vänskap är vackert. Att bli ihop-avsnittet är också bra och roligt. Att leva ihop-avsnittet är grymt och deras mäns svar-på-tal i avsnittet därpå är grymt. Men bästa är nästan de allra första avsnittet för då får man lära känna dem så väl. De berättar om sina erfarenheter och sitt liv och man blir alldeles varm i hjärtat. Och missa för allt i världen inte avsnittet om otrohet. Hanna berättar om hur hennes förra man bedrog henne och Amanda frågar vad hon skulle säga till den kvinnan om hon lyssnade idag. Hanna svarar: Jag skulle säga att "det du gjort mot mig önskar jag inte någon annan kvinna, men jag kan ändå leva med att du gjorde så mot MIG, men att du gjorde så mot min tre månader gamla bebis kan jag inte förlåta. Jag minns inte mitt barns första halvår". Så tänkvärt. Så känsligt och så sant.
Nu ska jag låta er lyssna själva, alla avsnitten finns på iTunes så det är bara att ladda hem. Ni kommer älska det.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0